1. Dotknutá osoba má právo
získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje,
ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto
osobným údajom a tieto informácie:
|
|
|
|
|
b)
kategórie dotknutých osobných údajov;
|
|
|
|
c)
príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje
poskytnuté, najmä príjemcovia v tretích krajinách alebo medzinárodné organizácie;
|
|
|
|
d) ak
je to možné, predpokladaná doba uchovávania osobných údajov alebo, ak to
nie je možné, kritériá na jej určenie;
|
|
|
|
e)
existencia práva požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov
týkajúcich sa dotknutej osoby alebo ich vymazanie alebo obmedzenie
spracúvania, alebo práva namietať proti takémuto spracúvaniu;
|
|
|
|
f)
právo podať sťažnosť dozornému orgánu;
|
|
|
|
g) ak
sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, akékoľvek dostupné
informácie, pokiaľ ide o ich zdroj;
|
|
|
|
h)
existencia automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania uvedeného
v článku 22 ods. 1 a 4 a v týchto
prípadoch aspoň zmysluplné informácie o použitom postupe, ako aj význame a
predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre dotknutú osobu.
2. Ak sa osobné údaje prenášajú do tretej krajiny alebo
medzinárodnej organizácii, dotknutá osoba má právo byť informovaná o
primeraných zárukách podľa článku 46 týkajúcich sa prenosu.
|
|
3. Prevádzkovateľ poskytne kópiu osobných údajov, ktoré
sa spracúvajú. Za akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré dotknutá osoba požiada,
môže prevádzkovateľ účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci
administratívnym nákladom. Ak dotknutá osoba podala žiadosť
elektronickými prostriedkami, informácie sa poskytnú v bežne používanej
elektronickej podobe, pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob.
|
|
4. Právo získať kópiu uvedenú v odseku 3 nesmie mať
nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných.
|
|
|